Floater házilag

2013.01.29. 22:14

                                                                   

 

A minap az egyik ismert horgász portálon láttam egy videót melyben sikeresen alkalmazták a címben szereplő ügyes kis szerkezetet vízközti és vízfelszíni pontyozásnál. Mivel a boltban kapható változat közel ötezer forintba kerül így lemondtam annak megvásárlásáról. Viszont a barkácsoló kedvem igen nagy az elmúlt hosszú horgászatmentes hónapoknak köszönhetően. Úgy gondoltam, hogy az itthon fellelhető anyagokból saját kezűleg is el tudom készíteni. kicsit tovább is gondoltam a dolgot.

Lássuk akkor mi lett a dologból.

1 kép.jpg

Szerintem minden horgásznál fellelhetőek a fenti képen látható eszközök. Ami a képről még hiányzik az egygumi golyó, ütközőnek illetve egy öngyújtó.

2 kép.jpg

A floater testének én egy régi hagyományos csíptetős kapásjelzőt használtam. Természetesen nem csak ez a forma használható. Ugyan ilyen jó a golyóforma is. Ennek mind a két végét megszabadítottam a rögzítésektől. Majd kifúrtam 4.8mm-es fúróval és a furatba beletoltam egy színben passzoló szívószálat. Mind a két végét a megfelelő méretre levágtam.

3 kép.jpg

Ahol a szívószál kilóg a kapásjelzőből ott a tövénél kőrbe kentem pillanat ragasztóval, nehogy megteljen vízzel a test.

4 kép.jpg

Amikor a ragasztó megszáradt a szívószálon átdugtam egy 30-40cm-es átlátszó műanyag csövet. Ezt festék vagy hasonló aeroszoloknál használják. Az a dolog nyitja, hogy a test szabadon tudjon csúszni az átlátszó csövön.

5 kép.jpg

Mindkét végét egy öngyújtóval megmelegítettem, hogy egy kis perem képződjön rajta, így nem sérti meg a zsinórt, és a test sem tud lecsúszni a szárról.

6 kép.jpg

Fogtam kettő darab tiroli fát és az egyikből kivettem az ólmot a másikból pedig a rögzítő fület. Ezt beraktam az elsőbe az ólom helyére. Természetesen gyári állapotában is használható, ha valaki nem akar a dologgal tovább szöszmötölni.

7 kép.jpg

Mind a két végére befűztem egy-egy kulcskarikát. Az egyikbe egy sima forgót a másikba pedig egy karabineres forgót raktam. Javaslom, hogy a felső sima forgó minél nagyobb szemű legyen, hiszen ebben fog a főzsinór futni.

8 kép.jpg

A karabinerbe én egy rakéta kosarat akasztottam. Az alap koncepcióban ide egy ólom jönne. Arra gondoltam, hogy miért ne lehetne egyből etetni is ezzel a szerkezettel? A lényeg, hogy liftező etetőanyagot rakjunk a kosárba. Így a felszálló szemcsék odavonzzák a halakat. Ezzel el is készült maga a szerkezet már csak össze kell szerelni.

9 kép.jpg

Így néz ki a szerelék, amikor kész van. Először kosarat fűzzük fel a módosított tiroli fával, majd egy gumi golyót ütközőnek. ezek után floater testét. A végére kötünk egy újabb karabinert vagy Quick change kapcsot. Ebbe jön, az előke mely élesben nem árt ha fluorokarbon. Én a jobb láthatóság érdekében használtam fonottat. Ha megfelelő méretű forgót használtunk, akkor annak alsó szemét bele tudjuk nyomni az átlátszó csőbe. Azt még hozzátenném, hogy ez a szerelék csak pop-up csalival működik.

10 kép.jpg

Valahogy így fog állni a vízben. Amikor bedobjuk, az egész lesüllyed az aljzatra. A tiroli fa a benne lévő levegő miatt feláll és eltartja a zsinórunkat az aljzattól. Így a vízinövények sem zavarnak. A csali és a floater pedig szépen függőlegesbe áll. A szerelék hosszát is beleszámítva annyi zsinórt engedünk, amilyen mélységben horgászni szeretnénk. Akár felengedhetjük a csalit a felszínig. Közben alul a kosárból szépen szállnak, felmondjuk az angol morzsa szemcsék. Már csak a hal hiányzik hozzá.

11 kép.jpg

Így áll, ha vízközt van és a csali csak érinti a felszínt.

12 kép.jpg

Ilyen, pedig ha teljesen felengedjük. A floater ebben az esetben úszóként viselkedik. A csal, szintén a víz tetején úszik. ha nem dobtunk messze még a partról is láthatjuk.

Ez lenne az én házilag készített floaterem. Ha tetszik itt az alkalom, hogy elkészítsétek. Hosszú még a tél, idő van rá bőven.

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszmania.blog.hu/api/trackback/id/tr555052095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása