Mint azt az előző részben ígértem most a három napos horgásztúra élményeit, tapasztalatait osztom meg.

1_4.jpg

Tavaly a szokásoktól eltérően Június végén mentünk az éves hosszú hétvégére. Ahogy az már bevált nálam péntekre szabit vettem ki, hogy mindent időben el tudjak intézni. Sajnos azonban Öcsinek ez nem sikerült így ismét munka után jött át hozzám. Gyors bepakolás után indultunk is, hiszen hosszú út állt előttünk. Mikor a tó honlapját először megnéztem őszintén megmondom nekem nem mozgatta meg a fantáziámat. Azt is elárulom, hogy miért. Nekem túlságosan gondozott és művinek tűnt az egész. Azonban ahogy megérkeztünk igen kellemes csalódás volt az a látvány, ami elém tárult. Igaz, hogy szépen nyírt fű, gondozott part, egységes stégek és esőbeállók illetve tökéletes házak fogadtak, de mégis az egész így együtt teljesen összeillett és rendben volt. Első utunk a halőrházhoz vezetett ahol a papírok kitöltése és némi információ begyűjtése után átvettük a kulcsokat illetve a távirányítókat a tv-hez és a klímához. Ezek után az összes holminkat feltornyoztuk az egyik kis, kocsira, ami mindenki rendelkezésére áll. Természetesen Gyuri bácsi, Sosi és Pipi már ott voltak. Ők már délelőtt érkeztek és túl voltak pár hal kifogásán.

2_2.jpg

Nagyjából velünk egy időben érkezett meg a csapat másik fele Sanya, Laca és Bazsi bácsi.

Szállásunk elfoglalása után hosszas eszmecsere következett, részben munkáról részben magán illetve horgász témákról. Mivel van, akivel szinte csak ilyenkor találkozunk volt miről beszélni.

Szerencse vagy sem, de pont erre a napra esett a születésnapom. Nagyon kedves volt és jólesett mikor a többiek felköszöntöttek. Öcsi még egy tepsi sütit is sütött nekem, amit utólag még egyszer köszönök. Persze nem tudták megállni, hogy némi humort ne vigyenek az egészbe.

3_2.jpg

A köszöntő után Lackó is elkezdett kipakolni a tópartra, hogy nekiálljon horgászni. Én még nem akartam, mert sajna a gyomrom ismét vacakolt. Gyuri bácsiék belém diktáltak két feles pálinkát, ami nálam legalább egy óra volt, mert köztudottan nem szeretem. Addig ők nekikezdtek a tűzgyújtásnak, és amiben én sajna csak korlátozottan tudtam részt venni a már meg szokott péntek esti szalonnasütésnek. Bazsi bácsi csirkét sütött nyárson.

4_2.jpg

Nem tudni, hogy az elfogyasztott gyorsítóktól vagy a sült csirkéktől, de a vacsi után Bazsi bácsi a stégen hason fekve Jézus pózban megetette a kacsákat is. Utána hamar helyre jött és folytatódhatott az este.

5_3.jpg

Ekkor már a gyomrom nekem is kicsit jobb lett és igen csak viszketett a tenyerem így elég hamar nekiláttam összeszerelni a horgász felszerelésem. Gyors etetőanyag keverés után már mehettek is a helyükre. Nagyjából 40-50m-re dobáltam. Nem kellett sokáig várnom talán fél órát az első halra. Azt megemlíteném, hogy én az egyik stégen állítottam fel az állványomat. A halak egészen a partig könnyen jöttek. Na de a stég előtt mindent megtettek, hogy a víz alatt maradjanak. Úgy viselkedtek, mint az amurok. Nehezen lehetett őket felhozni a felszínre. Hosszú perceket vett igénybe mire a feeder botokkal felküzdöttem őket. Mondanom sem kell nagyon élveztem ezeket a heves és izgalmas fárasztásokat. Amíg kint voltam kb. fél óránként volt kapás. Sajnos mellettem Lackónak egy rontott kapáson kívül nem jutott más. Gyuri bácsi és Sosi viszont szépen aprította a halakat. Ahogy az idő halad előre Gyuri bácsi is elaludt a székében természetesen kapása volt és a hal elindult a bottal és az állvánnyal együtt a vízbe. Az utolsó pillanatban becsúszó szereléssel sikerült megmentenünk a szerelést. Persze a gazdi ezt csak félálomban történt dörmögéssel nyugtázta majd aludt tovább. Nem sokkal ezután fellőtték a pizsit és mindannyian elvonultunk aludni.

6_3.jpg

7_3.jpg

Másnap reggel, ahogy már lenni szokott nem túl korán keltünk. Bazsi bácsi eltűnt egy időre nem tudtuk merre lehet. Kiderült elment körbefutni a tavat. Pipi olyat tett, amit ritkán láttunk tőle. Nem sörös üveggel a kezében találtuk a teraszon, hanem vizes palackkal. Igen meglepő látványt nyújtott.

8_2.jpg

Gyors reggeli után újra bevetettük horgainkat. Mintha este nem is hagytuk volna abba. Minden ugyanúgy folytatódott. Jöttek a halak mind más-más csalira. Itt is bevált a mézes alapú etetőanyag. Csaliból viszont akár édes akár büdös jellegűt raktunk fel lehetett vele fogni. Lackónak nem sikerült ezen a napon sem halat fognia. A halak nappal sem voltak kevésbé harciasak, mint az előző estén.

9_3.jpg

Szerencsére nagyon kellemes meleg hétvégét fogtunk ki. A délelőtt folyamán megérkeztek Attiék is. Lassan elkezdődtek az ebéd előkészületei. A tűzgyújtás, zöldségpucolás stb.… Pipi reklamációja után elővettem az üveg tequilát, amit magammal hoztam. Mit ne mondjak sokáig nem tartott. Hamar megcsappant a készlet. Még jó, hogy Sanyiék kimentek vásárolni, mert hozattam velük utánpótlást.

10_1.jpg

Csodálatos napos időnk volt. Sajnos azonban a főzés kellős közepén elkezdtek igen sötét felhők gyűlni felettünk. Nem is úsztuk meg. Olyan zuhé kapott el, hogy mindenki oda menekült, ami a legközelebb volt hozzá. Sanyi kitartott és egy esernyő alá vonulva kevergette a bográcsban rotyogó ebédet.

11_2.jpg

12_3.jpg

Mi felkészültünk. Esőkabátot öltöttünk, de szerencsére a halak rendesek voltak és néhány csippanás kivételével nem zavartak meg minket. Folytatódhatott az ebédkészítés. Mind a két házból a padokat és az asztalokat kivittük a vízpartra és ott terítettünk meg. Kell ennél jobb ebéd? Kint a természetben egy tó partján, barátokkal isteni bográcskaja. Volt sikere az ebédnek, mert a bogrács szó szerint ki lett törölgetve.

13_4.jpg

14_4.jpg

Ebéd után Bazsi bácsi megint eltűnt, de most nem futni, hanem aludni. Feltette a fejhallgatóját és a fél napot átaludta. Csak este került elő. A vihar elvonulása és az ebéd elfogyasztása után a halak is éledeztek és újra támadtak, ismét jöttek a kapások. A halaink súlya nagyjából 3,5-5kg-ig terjedt. Nekem még egy utolsót sikerült fognom mielőtt lejárt a nappali horgászatra szánt idő. Ekkor be kellett fejeznem, mert éjszakára nem váltottam jegyet.

15_5.jpg

A délután hátralévő részében Sosi felszerelését egy agresszív ponty berántotta a vízbe. Sanya és Lackó két másik bottal dobált rá, de szerencsére, vagyis miket is beszélek a profizmus eredményeképpen sikerült visszaszerezni az álnok haltól a botot. Így már nem tud a vízből emberre horgászni vele.

16_4.jpg

17_2.jpg

18_2.jpg

Az este hátralévő része az önfeledt peca és a rengeteg korábbi horgászkaland felelevenítésével telt el. Beültünk a stégen lévő esőbeálló alá és ott beszélgettünk órákig. Ez tetszett a szúnyogoknak is, mert nagy erőkkel támadtak minket. Csak, hogy ezen az estén se érezzem magam jól, igen ronda fogfájás kezdődött nálam, ami vasárnap a fogászati ügyeleten végződött. Miután elvonultunk aludni nagyjából hajnali kettőig bírtam, amikor is kénytelen voltam bevenni egy gyógyszert. Meglepetésemre a másik ház lakói még ébren voltak és még mindig kint ültek a stégen. Kimentem hozzájuk és egy órát ücsörögtem, míg rendesen hatni kezdett a gyógyszer.

19_1.jpg

Másnap reggel a szokásos teendőket végeztük el. Reggeli majd pakolás, hiszen tízig el kellett hagyni a szállást, bár ezt nem vették azért olyan szigorúan. Az autókba való bepakolás után, aki vinni akart haza halat az lemérette és meg is pucolta a kijelölt helyen.

Kivételesen nem rohantunk haza, hanem még útba ejtettünk egy halászcsárdát. Sajnos az elsőnél semmilyen étel nem készült el, hiszen még csak délelőtt 11. volt. Átmentünk egy másikba és ott szerencsénkre halászlé és gulyásleves volt készen így egy igen ízletes ebédet tudtunk elkölteni. Ebéd után mindenki szétszéledt és az eltelt három nap élményeit élte gondolatban újra át, hiszen ismét egy nagyon jó hétvégét sikerült összehozni.

20_1.jpg

Annyit még hozzá tennék, hogy egy héttel később családostul egy másik kollégánk is ellátogatott ide. Szintén nagyon jól érezték magukat. Egy dologra panaszkodott, hogy napokig nem tudott aludni, mert a halak nem hagyták. Viszont ők már 10kg-os hallal is összefutottak. Mint kiderült van nagy hal is a tóban.

Tehát ha valaki akár barátokkal akár családdal szeretne menni mindenképpen, megtalálja, amit keres, és jól fogja érezni magát. Csak ajánlani tudom ezt a tavat mindenkinek.

Köszönet mindenkinek a hétvégéért és Sanyának a képekért.

Jöhet a következő hétvége.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszmania.blog.hu/api/trackback/id/tr215840337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása